manonendorien.reismee.nl

Avontuurlijk Nieuw-Zeeland

Hallo allemaal,

Zo weer een nieuw avontuurtje van ons uit NZ. We zijn inmiddels al2 weken hier en tot nu toe bevalt het ons nog prima! Erg mooi bergachtig land. Geweldig je kunt hier uren rijden tussen de bergen en komt dan door een heleboel leuke en gezellige plaatsjes.
In australie was dit anders dan rij je uren aan een stuk zonder al te veel te zien onderweg.

Al met al het is beide een geweldig land om rond te reizen!

Na Auckland te hebben verlaten met onze huurauto zijn we naar het noorden vertrokken. Het was tevens manon's verjaardag vandaag dus reden om even te stoppen bij een Bakery om een lekker taartje te halen. Bij het strand hebben we dit lekker opgepeuzeld en hebben we daarna onze route vervolgd.
Aan het einde van de middag in Whangarei aangekomen waar we deze nacht zouden blijven.
We sliepen dit keer in de YHA boven in de bergen, mooie plek om een nachtje door te brengen. s' Avonds lekker gaan steengrillen, het was tenslotte toch een feestdag!

De dag daarna onze route weer vervolgd. Met een aantal stops tussendoor waren we aangekomen bij de Glowworm Cave, een grot waar we een rondleiding in kregen en glowwormen te zien kregen. Erg leuk ervaring en onze gids had een aantal grappige verhalen te vertellen. We hebben hier een hoop van opgestoken, wat wij jullie nu kunnen vertellen is, dat wat je ziet gloeien in het donker de poep is van de glowwormen. Dit vonden wij toch wel erg grappig om te horen want daar zou je niet gelijkaan denken.

Na dit interessante bezoekje zijn we doorgereden naar Paihia. Deze middag lekker aan strand gelegen daar. We hadden namelijk nog steeds erg geluk met het weer, heerlijk warm!
s' Avonds even het stadje in gelopen en gezellig wat gedronken bij een van de vele tentjes aan de boulevard.

Helaas stonden we de volgende ochtend op met regen. Dit heeft ongeveer de hele dag geduurd, echt hollands weer!
We kwamen dit keer weer door leuke plaatsjes en hebben daar af en toe de toerist uitgehangen en mooie foto's gemaakt.
Uiteindelijk een muziekwinkel gevonden en een cd gekocht voor in de auto, dit vonden wij nodig omdat we dan de geluiden van onze auto niet zo goed hoorde aangezien hij erg oud en gammel was!
Hierna doorgereden tot het begin van 90 miles beach, deze beach loopt helemaal door tot in het puntje van het Noordereiland, helaas is deze weg niet te bereiken met je eigen auto dus zijn we onze vervolgd naar het zuiden.
Onze laatste nacht geslapen in een Cabin op een soort van vakantiepark, erg gezellig en leuk om een keer je eigen kamertje e.d. te hebben.

De dag erna rechtstreeks terug naar Auckland gereden, boodschappen gedaan( nu we toch een auto hebben hoeven we niet te sjouwen met de boodschappen) en de auto ingeleverd, wederom ZONDER schade.

Na ons eigen avontuurtje met de auto zijn we vanaf nu aangewezen op de bus. We hebben een buspas voor beide eilanden. We zullen hier dus vanaf nu mee verder reizen en kunnen op en af de bus waar we willen.
Vanaf de eerste dag zijn we weer een nederlands meisje tegengekomen die we ontmoet hadden in Australie. Erg toevallig.
Het is leuk reizen op deze manier, je ontmoet erg veel mensen en je hoeft je niet druk te maken over je vervoer. Alleen als je ergens langer wilt blijven moet je zorgen dat je daar de overnachtingen zelf regelt.
Leuke activiteiten die we al gedaan hebben zijn de hot water pools, dit was een erg leuke ervaring, je eigen kuil graven op het strand en wachten tot die vol loopt met warm (bijna kokend) water. Het water kan oplopen tot 60-70 graden dus je moet wel opletten dat je niet in een gloeiheet kuiltje gaat zitten.
Verder hebben we nog veel kunnen zwemmen of zonnen, daar is het nog steeds wel weer voor.
We hebben een paar dagen geleden de traditionele dans van de Maori's geleerd, dit was een erg leuke ervaring, ' de poi' voor de vrouwen en de ' haka' voor de mannen! We hebben erg gelachen die avond want je snapt natuurlijk wel als je met een groep van 40 personen bent en allemaal blank, dit een erg leuk gezicht was.

Vandaag ons raftavontuur gedaan, hiervoor slapen we 2 nachten in Rotorua. Dit stadje stinkt erg naar rotte eieren omdat hier veel geizer te vinden zijn, dit komt dus van onder de grond. Erg vies als je buiten op straat loopt dus.
We zijn vandaag dus het avontuur aangegaan, de hoogste waterval van de wereld zat in dit raftparcour, de waterval is om precies te zijn 7 meter hoog en je gaat met je boot verticaal naarbeneden toe! Even schrikken dus toen we dit hoorde. Van te voren even gecheckt of het vaak gebeurt dat er bootjes omgingen, onze gids vertelde dat het altijd kan... Maar je weet het nooit van te voren.
We hadden een boot met 6 personen en een gids.
Het eerste stuk van de tocht ging goed, erg gaaf was het! Onder het peddelen door hoorde we achter ons COME ON DUTCHIES. Nouja, volgens ons deden we al kei hard ons best maar het moest dus nog harder!!
Aangekomen bij de 7 meter hoge waterval begonnen de schrik toch al te komen.
Voor ons ging een bootje vol met chineesjes van de waterval en kwamen hier heelhuids vandaan. Dus wij dachten dan moet het ons zeker gaan lukken!
Onze tijd was aangebroken en we zaten allemaal startklaar voor de diepe val. Helaas hebben wij het er niet goed vanaf gebracht, wat er gebeurde.....
In onze weg naar beneden is onze boot door de sterkte van het water onder geraakt en omgeslagen. We zijn allemaal uit onze boot gevallen en dit was een heel erg eng moment. Voor ons beide duurde het even voor we boven kwamen aan het oppervlak of onder de boot.
Gelukkig kwam iedereen optijd boven water en zijn we naar de kant gekomen om daar de boot weer om te draaien en ons raftavontuur te vervolgen! De jelly zat aardig in onze benen hierna en we waren nog helemaal beduusd van wat er gebeurd was.
Gelukkig hebben we het er verder heelhuids vanaf gebracht enhebben we veilig de rivier mogen verlaten. Wat we er voor terug hebben gekregen zijn een heleboel mooie actiefoto's en een hele ervaring rijker.

Morgen zullen we weer vertrekken uit Rotorua en dan onze weg vervolgen naar onder.
Met nog een aantal stops te gaan op het noordereiland kunnen we al zeggen dat we al heel veel gezien en gedaan hebben! Echt geweldig hier...

Nogmaals bedankt voor jullie reacties iedere keer, we vinden het erg leuk om deze te lezen!
Tot snel.

Bye, Bye
Manon & Dorien

Carolien

Hoi Dames.
Maar goed dat jullie tijdens de zwemles hebben opgelet. Volgens mij levert zo'n ervaring wel knikkende knietjes op. In ieder geval wel leuke actiefoto's. Nog veel plezier in Nieuw-Zeeland.
Groetjes Carolien.

Will.

Hallo Manon en Dorien.
Wat een ervaring zeg ik geloof graag dat jullie de knik in de benen hadden,br br. wat een belevenis.
Groetjes oma Will.

marie-Christine

nou meiden, een heel spannend verhaal. ik geloof dat ik zelf ergens uit gestapt was. Echte die-hards zijn jullie. nog een hele fijne voortzetting van jullie NZ avontuur. groetjes.

elly

hallo Manon en Dorien
wat een ervaringen doen jullie op, wel spannend allemaal, maar ja jullie genieten er goed van en dat is erg fijn. Nog heel veel plezier verder. groetjes vanuit de stendert

Jan en Joep

Hey stoere vrollies!!!!!!!!!!!

Vet man! Knap dat jullie drufden te raften zeg!!!
'helm' af!!!
Leuk om ook nieuw zeeland te ontdekken zeg! Al kiwi's gespot? :D
Een vriendin van me vertrekt vandaag ook naar nieuw zeeland, ze heet Janske! Misschien komen jullie haar ook wel tegen :)
Veel plezier vrollie! en manon nog gefeliciteerd met je verjaardag!!!!!!

liefs Jan en Joep