manonendorien.reismee.nl

Still alive!!

Heey allemaal,

We willen eerst even mededelen dat we veilig in Wellington zitten, ons is verteld dat dit de veiligste stad is van Nieuw Zeeland. Dus daar zijn we blij om, hopelijk geen aardbevingen voor ons!

Na ons raftavontuur zijn we verder gegaan naar Taupo. Onderweg nog stops gemaakt bij de mudpools en de hukafalls (deze waterval vult in 3sec een heel olympischbad) dit was beide erg mooi om te zien! In Taupo zaten we vlak bij het grootste lake van Nieuw Zeeland, lake Taupo. Deze is ontstaan door een vulkaan uitbarsting heeeeeeeel lang geleden.
Hier lekker genoten van het mooie weer, jaja ook in NZ schijnt nog steeds de zon!

Na Taupo zijn we naar Tongariro National Park gegaan. Onderweg in de bus hebben we ons goed voorbereid op een lange wandeltocht van maar liefst 8uur lang!!! 19.4km. We zijn gestart op 1100m en hebben een hoogte van 2000m bereikt. Dus het was soms best een zware klim.
Onderweg hebben we prachtige vulkanische landschappen gezien, kraters, en lakes. De temperatuur schommelde nog al onder het wandelen, het ene moment liepen we in ons hempje en het andere moment hadden we de dikke trui aan!
Na deze behoorlijke wandeltocht gingen we terug naar ons hostel, waar de spapools op ons lagen te wachten!! Heerlijk, wat hebben we hier van genoten. De verdere dagen van het verblijf in het hostel stonden inteken van zonnen, boekje lezen, zwemmen, gewoon lekker niks doen.

Na deze heerlijke rustdagen, vertrokken we verder naar de Hoofdstad van NZ, Wellington. Onderweg kregen we het bericht van onze buschauffeur dat er opnieuween aardbeving was geweest in Christchurch. Dit had nogal wat impact op sommige reisgenoten.
We zijn die middag naar het museum te Papa geweest. Het ging over de maori's, vulkanen en aardbevingen hier in NZ. We hebben zelf kunnen ervaren hoe het voelt als er een aardbeving gaande is. Dit was heel apart/eng om mee te maken. Hopelijk hoeven wij dit in het echt niet mee te maken. WANT:

Onze plannen zijn alweer gewijzigd, 27 maart t/m 1 april (is geen grapje) verblijven we op FIJI!! Om hier nog even lekker te relaxen en omgoed uitgerust 3 april naar huis te vliegen.
Dit hebben we gedaan omdat we tijd overhadden en niet te veel tijd willen spenderen in het verwoeste Christchurch.

Zaterdag maken we de oversteek naar het Zuidereiland, waar we weer met de straybus verder gaan.

Heel veel groetjes,

Dorien en Manon

Chujit en Jan

Goed dat jullie naar Fiji gaan. Maar hoe ziet jullie reisschema er dan uit? Vanuit Fiji bedoel ik. Terug naar NZ of rechtstreeks naar Sydney?
Toch weer een zeer lange vlucht Manon. Chujit en ik wensen jullie sterkte! En tot ziens in mei.

Judith

Wauw Fiji!!! Nou meiden, lekker genieten daar... ben erg benieuwd naar ALLE foto's en verhalen als jullie terug zijn....

Liefs Judith

Freddy en Gabi

Hallo Meiden
Gelukkig hebben jullie geen last van de aardbeving gehad,als je dit hoort denk je als de meiden daar maar niet zitten.
Verder hebben jullie toch weer veel leuke dingen gezien en gedaan wij wensen jullie verder nog een hele fijne vakantie toe
Groetjes Freddy en Gabi

Eva

Goed om te horen dat jullie niet bij de aardbeving hebben gezeten!

Is weer leuk om te lezen wat jullie allemaal gedaan en gezien hebben!

Nog een fijne reis!
groetjes!

jan en joep

vrollies!!!

wat fijn te horen van jullie zeg! was geschrokken van de aardbeving daar! ben blij dat jullie er geen last van hebben! Oeh wauw geniet maar lekker van de Fiji Eilanden!!! Echt gaaf om zo een fantastische reis af te sluiten!!! geniet nog maar goed, want 't is zo voorbij!
Take care....

Liefs jan en joep

Marian

Hoi Meiden
Wat fijn te lezen dat het goed met jullie gaat.
Wij zijn laatst op wintersportvakantie geweest, en met allerlei kneuzingen terug gekomen....dat was minder!
Maar goed, dat vertellen we je wel als je weer op de werkvloer bent.....(nu nog maar niet aan denken). Eerst nog lekker genieten van de laatste weekjes vakantie.!!!! Veel plezier gewenst!!
Groetjes Marian

tante Annie

Hoi Dorien en Manon,het was even schrikken na het nieuws op tv, ik heb op jullie schouder een engeltje gezet die voor jullie zorgd,geniet er nog even van ,lieve groetjes tante Annie.

Roel en Janne

Fijn te horen dat alles oke is met jullie!! Moest meteen aan jullie denken!!
Liefs

marij

hoi meiden.
Goed dat jullie niets is overkomen.
Heb veel aan jullie gedacht. Wat een ervaring hè die Tangariro crossing!!!Ook het museum was gaaf, niet??
Veel plezier op het zuider eiland. en vergeet de Mout Cook niet!!

Rieky

Wij maakten ons al zorgen om jullie ,maar gelukkig hebben jullie niets te maken met de aardbeving . en wat een lef dat jullie hebben in die boot ,knap zeg , ik wens jullie nog hele fijne en leuke dagen liefs Rieky

Mariëlle

Hé vrollie, wat goed om te horen en te zien dat het jullie nog steeds goed gaat! Natuurrampen zijn niet te voorspellen, maar gelukkig blijft het jullie gespaard. Geniet van alles, maar dat is een overbodig advies geloof ik.......
groetjes Mariëlle

Karin en Henk

Zoals iedereen moest ik ook direct aan jullie denken, maar toen ik hoorde op de radio dat er geen Nederlanders er bij betrokken waren was ik toch wel gerustgesteld.
S'avonds toch maar eens naar Mieeldere bellen om te horen dat 't echt goed ging met jullie.
Er hadden al meer mensen gebeld zei Lian.
Geniet er nog héééééééél lekker van want het is zo 3 april.
Groetjes Karin en Henk e.d.r.

Lucas en Mieke

Heej vrollie,
Wij worden wel een beetje jaloers van al die verhalen en mooie foto's.. Geniet ervan het laatste maandje, het is zo voorbij!!

Groetjes uut Miëldere