manonendorien.reismee.nl

Bula Fiji

Bula!! Allemaal,

26 maart zijn we met de nakedbus naar Christchurch vertrokken richting ons airport hotel. Van te voren eerst mensen gedropt in Christchurch, we kunnen blij zijn dat we hier geen accomodatie hebben geboekt. De ravage van de earthquake was zo goed zichtbaar en dan zaten we nog niet eens in het centrum. Deze was afgezet en soldaten hielden de wacht. We hebben kerken, huizen, voorgevels, etc in puin zien liggen en open gebroken wegen (je moest er toch overheen). Dit was geen prettig gezicht.Uiteindelijk aangekomen in ons mooi, netjes hotel waar gelukkig geen schade aangericht was.

Na een heerlijke maar korte nacht slapen stonden we om half 7 al op de airport. Hier kwamen we er achter dat we 2uur te vroeg waren!! Dit kwam doordat we eerst een tussen stop hadden in Auckland en dat is een binnenlandse vlucht. Wij dachten we boeken gelijk in voor Fiji maar dat werkte helaas niet.Na het lange wachten mochten we eindelijk het vliegtuig in. De rest van de reis verliep allemaal goed.

Aangekomen op de airport in Fiji warden we welkom geheten door 3 mannen met gitaren en krachtig gezang! Erg gezellig en leuk om zo ontvangen te worden. Je kon al gelijk merken dat we in Fiji zaten poeh wat is het hier warm!!

Nadat we onze tassen gepakt hadden , werden we door iedereen aangesproken of ze wat konden betekenen voor ons. De taxichauffeur kwam al aanlopen en heeft ons naar het resort gebracht. Nou taxi!? Deze had verschillende deuren, was letterlijk een blik op wielen. Dat deze wagen nog in elkaar zat was een wonder, met al die grote gaten in de wegen.

Na 15min veilig aangekomen in ons resort, ook hier weer een super ontvangst en aardige mensen. Het resort ligt aan de zee en 10min van het centrum van Nadi. Nadat we hadden ingecheckt hebben we natuurlijk gelijk de bikini’s onderuit de tas gevist en zijn we gaan zonnen. S’avonds lekker gegeten hier in het restaurant, alles is hier zo goedkoop dat je zelf geen moeite hoeft te doen om te koken.

De tweede dag in Fiji het stadje Nadi verkent, hier werden we zo een souvenier winkel binnen getrokken. We kregen eerst een traditioneel welkoms drankje “kava” hier ging een heel ritueel aan vooraf en uiteindelijk mochten we het opdrinken. Er werd ons verteld als je er te veel van drinkt dat je dan stoned kunt worden. Haha dit dus maar niet gedaan.Hier nog wat souveniers gekocht en daarna nog wat boodschappen gedaan.Uiteindelijk wilden we met de bus terug maar deze reed ons gewoon voorbij en moesten we een taxi nemen.

Gister hebben we een heerlijke cruise gemaakt naar het South Sea Island. Was een half uurtje varen vanuit het hoofdeiland. Wat een paradijs, het was precies zoals uit een brochure. We hebben hier heerlijk gezwommen, gesnorkeld in open zee, in de zon gelegen en genoten van een heerlijke lunch met ondertussen weer een traditionele zang en dans van de locale bevolking. Aan het einde van de middag moisten we weer terug, helaas! Het was echt genieten daar, het gaf je een heerlijk vakantie gevoel.

Vandaag gaan we nog even naar het stadje en genieten van de zon. Donderdag zullen we nog een cruise maken naar het Robinson Cruisoe Island en daarna zit ons avontuur er in Fiji weer op. We zouden hier zo nog langer kunnen blijven maar helaas overal komt een einde aan. Zo ook aan onze prachtige reis van 5 maanden.

De foto's komen zo snel mogelijk, deze kunnen we hier niet uploaden.

Tot snel!!

Groetjes Dorien en Manon

Luuk

Een auto met verschillende deuren wat een luxe:p!!! haha

Kim

Nou lady's. Nog een paar daagjes en dan zien we jullie weer!! Ga jullie verhalen op internet wel missen, super om te lezen wat jullie allemaal gedaan en gezien hebben, ben toch wel echt jaloers! :D
Geniet nog van de laatste daagjes. Goede reis en tot snel.xx

Eva

Gaat allemaal snel he?!

Nou geniet er nog maar van!
En alvast een hele goeie reis terug!

Will.

Wat een goed idee dat jullie gekozen hebben om nog een weekje naar Fiji eilanden te gaan, dit is een schitterend eind van jullie wereld reis geniet nog maar even.
groetjes en een goede vlucht terug.
Will.

Ome Leo en Tante Trijn

Nou dames dat worden de laatste lootjes. Wat hebben we genoten van jullie belevenissen,we zullen 't gaan missen. Maar jullie zullen nog je hele leven hiervan nagenieten. We wensen jullie nog een paar mooie dagen en behouden vaart. Tot ziens liefs van ons, doej

opa en oma voesten

hoi dorien en manon,
de laatste dagen nog maar lekker genieten en als jullie
weer thuis zijn zullen wij nog volop genieten van jullie
verhalen ! een goede reis en tot maandag.
liefs opa en oma.

karin en henk

Met de nakedbus????? Wat moet ik me daar bij voorstellen????
Dames nog een paar daagjes, en dan back in Nederland, en is er een eind gekomen aan jullie geweldige reis aan jullie verhalen en foto's.

Karlijn Kleeven

Geniet er nog van Lieve meiden!! heel veel knuffels.

Freddy en Gabi

Hallo Dames
Wat een schitterend einde van jullie reis.
Genieten jullie er nog even van.

Alvast een fijne reis terug.

Groetjes

Freddy en Gabi

Mariëlle

Hé meiden
Jullie zijn op de terugreis, het zit er op. Deze ervaring neemt niemand julle meer af en hier kun je nog wel een tijdje op teren. Spannend lijkt me ook, om na zo'n lange tijd iedereen weer te zien! Fijne dag morgen!
Ik heb genoten van jullie verhalen en foto's. Bedankt daarvoor!
groetjes Mariëlle