manonendorien.reismee.nl

Het mooie maar frisse Zuidereiland!

Zo, daar zijn we weer!

26 Februari hebben we onze oversteek gemaakt naar het Zuidereiland. Het was een erg mooie boottocht, onderweg hebben we dolfijnen uit het water zien springen en van het mooie landschap genoten! We vinden de omgeving nu al mooier als het noorden.

Onze eerste overnachtingsplaats was Picton, erg gezellig, klein dorpje in een mooie bergachtige omgeving. De volgende dag zijn we met de bus doorgereden naar Nelson, onderweg nog even een winetasting gedaan bij een wijngaard langs de weg. Dat was natuurlijk wel lekker!
In nelsonaangekomen hebben we met de fiets, ja met de fiets boodschappen gedaan. Ook dit dorpje had een gezellige sfeer.
De volgende dag op weg naar Marahau zijn we gestopt bij de aiport van het Hanggliden. Dit heeft manon gedaan, het was super gaaf en geweldig mooi! Een hele mooie en leuke ervaring.
In Marahau hebben we in Abel Tasman National Park een mooie wandeling gemaakt van 4 uur. Eerst een ritje in de watertaxi en daarna de weg terug gewandeld. Super omgeving!

Na Marahau zijn we naar het plaatsje Barrytown gereden, hier was echt werkelijk niets maar dan ook helemaal niets te doen! Er was een pub waar wij sliepen en daar hebben we s'avonds dan ook een verkleedparty gehad! Dus wij hebben ook een klein beetje het carnavalsgevoel gehad hier. Het was een erg gezellige en leuke party!
De volgende morgen had manon een workshop in Jade carving, ze heeft hier een mooie ketting gemaakt van Black Australian Jade.

Onze volgende bestemming was Franz Josef. Hier hebben we de gletsjer day hike gedaan. Dit was een geweldige ervaring en erg leuk om te doen! Een wandelingtocht van7 uur over de gletsjer van Franz Josef met de spikes onder de schoenen. Het voelde heel apart aan, maar dit maakten het wandelen een stukje leuker vonden wij! De gids sloeg er op los met zijn pikhouweel en maakte zo de trappetjes voor ons vrij! Helaas hebben we een halve dag regen gehad maar dit mocht de pret niet drukken. Gelukkig lag de spapool al op ons te wachten na afloop, heerlijk wat is vakantie toch fijn....

Na Franz Josef zijn we in Fox Glacier 2 nachtjes gebleven. Hierhebben we een wandeling van 2 uur gemaakt naar de gletsjer om die ook even te bekijken. Ook hadden we hier uitzicht op Mount Cook en Mount Tasman! Wauw, mooie bergen met sneeuw.
S'middags hebben wel lekker in het zonnetje op het terras gezeten en genoten van het weer. Bij Dorien kwam het wintersport gevoel een beetje naar boven.

De dag daarna zijn we op de weg naar Makarora gestopt bij een lake, hierin kon je de reflectie zien van Mount Cook en Tasman en de bergachtige omgeving. Dit was een prachtig gezicht en hier hebben we dan ook erg mooie foto's kunnen maken. Dit was een wandeltocht van 1 uur om het meer.
Jaja,zoals jullie kunnen lezen wandelen we hier heel wat af! De been en bil spieren worden hier flink getraind!!
Onze volgende stop was bij de beach en hier hebben wede baby hector dolfijntjes in het water zien springen, het was alleen een beetje lastig foto's knippen omdat ze zo klein waren en de golven zo hoog.
Toen de laatste 25 minuten voor de eindbestemming kwamen we stil te staan met onze bus! Conclusie; te weinig brandstof! Niet slim dus, geen bereik. Na anderhalf uur kwam er hulp en konden we onze weg vervolgen naar het hostel in Makarora.
Hier hebben we een overnachting gehad en s' avonds een karaoke avond.

Op de weg naar Wanaka heeft Dorien haar skydive gedaan. Dit was helemaal super gaaf!! En terug in het hostel ook maar meteen het dvdtje bekeken.
S'middags zijn we naar de film gegaan in het kleine bioscoopje van Wanaka. Dit was heel gezellig en knus! Koekjes werden onder de film gebakken en kon je in de pauze kopen, hmm lekker!
Vanmorgen een bezoekje gebracht aan puzzeling world. Hier hebben we een aantal indrukwekkende foto's gemaakt van de illusion rooms die we daar bezocht hebben.

Onze plannen verder zijn dat we morgen richting Queenstown vertrekken en zo alweer een aardig eindje opgeschoten zijn hier! Het gaat nu echt snel allemaal, maar we genieten nog steeds met volle teugen van alles!
Met ons gaat het ook allemaal goed, ondanks de verschrikkelijke sandfly's die je helemaal lek steken en waar je kleine bultjes van krijgt die ontzettend hard jeuken.

Heel veel groetjes van Manon en Dorien.

Chujit en Jan

Prachtig! Dit vergeten jullie nooit weer!
Visum voor Chujit is sinds maandag in haar bezit. Alles is dus klaar nu. Tot in mei.

Gérard en Maria

Hallo Manon en Dorien,
Het is toch geweldig wat jullie allemaal zien en meemaken. Maar goed dat jullie veel foto's hebben gemaakt kun je straks nog eens nagenieten. Ja jullie zijn nu aan het laatste stukje bezig van jullie geweldige reis. Geniet nog maar van al het moois daar.
Groetjes uut Mieldere

gubbels

hoi meiden leuk en goed om te zien en te horen dat alles goed gaat en dat jullie nog volop genieten hier is de carnaval net voorbij was supper jordy kan al plat serum,s mee zingen en bjorn ook veder gaat alles oke en wij kunnen niet wachten tot dat het 4 april is en jullie weer te zien veeeel plezier en tot snel jordy bjorn jolanda donne

opa en oma voesten

hoi dorien en manon,
fijn weer wat van jullie te horen. wat een leuk verhaal en foto's, jullie genieten nog volop! dorien mis je de wintersport niet? volgend jaar maar weer.
meiden tot gauw. lieve groetjes, opa en oma xx

tante Annie

Hoi Dorien en Manon,het hele verhaal weer gelezen,wat maken jullie veel mee,de carnaval hier in Maastricht was weer geweldig,en iedere dag volop zon, als je weer thuis bent komen we denk ik niet uitgepraat , nog even genieten he?? liefs tante Annie.

meliek

WAUW WAUW,,, wat een super foto's!!!
Manon we doen gauw weer wat afspreken als je terug bent, begreep dat je rond april weer terug bent, dus dan plannen we weer wat!! Geniet nog van de laatste maand!! Je hebt echt wat moois om te vertellen.. tot gauw.. Xxx

de coentjes

Wat weer een mooie foto,s en verhalen.Geweldig.
Geniet nog maar volop van de laatste weken en doe ome Jan de groetjes van ons.De carnaval zit er weer op,maar jullie zullen wel wat malle foto`s van Luuk gekregen hebben.We zullen in april nog heel wat verhalen horen en zoveel meer fotos en film.
Maar het belangrijkste is dat we jullie weer zien.
Geniet er nog van Dorien en Manon en vele groetjes
veel Liefs Jos Mia Tim

Vicky

Ha meiden, wat een avonturen toch weer!!!!Super!!! We kunnen niet wachten om je weer te zien en te spreken Manon!!! Anna gaat naar de kleuterschool en Emma groeit als kool!! Die herken je niet meer van de foto's. Nog een paar weekjes... Geniet nog van deze laatste weken en zorg voor onvergetelijke herinneringen. Dikke knuffel xx Vicky, Anna en Emma

jan en joep

meiden gaaf om weer jullie verhalen te lezen!!!! geniet er nog maar goed van!! ik ben benieuwd naar de foto's! Liefs jan en joep

tante nell

hey hoe gaat het met jullie,, leuk verhaaltje heb ik van jullie gelezen. hoe is het weer daar bij jullie,,, vanuit nederlandse meerlo de groetjes aan ome jan, tante denise. en de rest van de familie, groetjes tante nell