manonendorien.reismee.nl

De herfst is begonnen, brrr koud!

Hallo allemaal,

Zoals jullie kunnen lezen de herfst is hier begonnen en dat valt goed te merken. Het is nu toch wel koud overdag dus de lange broeken en truien zitten voortaan bovenin de backpack inplaats van diep onderin gestopt!
We hebben gelukkig ook nog genoeg dagen met zonneschijn gehad dus zo erg is het nog niet.

Vanuit Wanaka zijn we dus vertrokken naar Queenstown! Als je van extreme activiteiten houd zoals,raften,skydiven,bungy jumpen enz... dan ben je in Queenstown aan het juiste adres, hier kun je werkelijk alles doen wat je maar wilt! Natuurlijk niets voor niets, dus je betaald er de volle mep voor.
Omdat wij onze extreme activiteiten al gedaan hadden hebben wij Queenstown een beetje verkend. We zijn die avond de beroemde Fergburger gaan uitproberen. Een kleine burgertentje in het centrum van Queenstown. Deze burgers zijn ongeveer 3x zo groot als normaal. Hij was echt overheerlijk!!
Verder zijn we die dag daarna naar het kiwi en birdlife park gegaan en hebben voor het eerst in ons leven de KIWI gezien, eindelijk! We wilde Nieuw-Zeeland niet verlaten zonder het zien van een Kiwi bird. We kregen verder uitleg over sommige vogelsoorten en kregen een show te zien.
Voor de rest hebben we Queenstown rondgewandeld zoals ik al zei en zijn we door de gardens gelopen, erg mooi en zonnig dus hebben we weer even lekker van het zonnetje genoten.

Onze stop na Queenstown was Milford Sounds, hier hebben we een super mooie bootcruise gemaakt door het fiordenland van Nieuw-Zeeland. We hadden geluk met het weer, het was droog en vrij zonnig. We hebben zelfs een aantal zeehondjes gezien die op de rotsten lagen te rusten.
Verder van een prachtige omgeving genoten met watervallen,vogels en natuurlijk hoge bergen!

Vroeg in de ochtend zijn we weer vertrokken, dit keer was de bestemming Invercargill waar we bij familie van Dorien zouden gaan slapen voor 1 week.
We hebben ons laten afzetten bij het informatiecentrum en na een half uurtje wachten zijn we opgepikt door de familie.
Weer een leuke ontmoeting, het is altijd leuk om ' eigen volk' te ontmoeten als je zover van huis bent!
Met hun zijn we naar huis gereden en kregen we onze kamer. Je zult het niet geloven maar we hadden zelfs een bed met een electrisch deken! Natuurlijk dachten wij gelijk, zou het hier zo koud zijn dan ?!
Dat viel gelukkig wel mee, als was het in de ochtenden vaak wel wat kouder.
We hebben ons weer goed laten verwennen voor een weekje, eten werd gekookt, we mochten gebruik maken van internet en een lekkere douche nemen. We hebben een aantal uitjes gemaakt zoals de zuidkust tour door het gebied deCatlins, hier hebben we zeelleeuwen,zeehonden en pinguins gespot! Super leuk, we zijn er zelfs heel erg dichtbij gekomen wat eigenlijk niet mocht. Dus een aantal gave foto's rijker!

Van vrijdag tot maandag zijn we naar Kingston vertrokken, hier hebben ze een vakantiewoning aan het lake Wakatipu. Geweldige omgeving en hier zijn we dan ook een aantal tours gaan maken.
Zondagavond zijn we gaan uiteten in Queenstown.
Maandagochtend zijn we weer vertrokken naar Invercargill en konden wij onze backpacks alweer gaan pakken om de volgende dag door te reizen naar Dunedin, de studentenstad van Nieuw-Zeeland.

Dinsdagochtend erg vroeg opgestaan omdat de bus om 08.00uur zou vertrekken in het centrum. Daar een half uur moeten wachten bleek dat de bus pas om 09.30uur zou vertrekken. Heel fijn! We hadden de verkeerde tijd doorgekregen vanuit het hoofdkantoor van Stray. Toen zijn we om de tijd een beetje te doodde wat gaan drinken in een coffeeshop en om 09.30uur dan eindelijk afscheid genomen van Ome Jan en Denise.
De weg naar Dunedin was voor ons een beetje saai, de bus reed namelijk precies dezelfde weg als die wij al gereden hadden met de familie. Dus dezelfde fotostops en wandelingen! Het was die dag ook nog eens geen mooi weer en behoorlijk koud.

In Dunedin hebben we 3 nachten geslapen. Hier hebben we ook een soort van sightseeing gemaakt. Wat kerken bezocht, geshopt en lekker niets gedaan!
We kijken op dit moment erg uit naar de dagen op Fiji, even weer wat anders als de natuur van Nieuw-Zeeland.

Vandaag zijn we aangekomen in Mount Cook. Wederom een prachtig hostel met een super geweldig uitzicht op de bergen en glaciers. We zullen hier 1 nachtje slapen en morgen vertrekken naar de aiport van Christchurch.
Geloof het of niet maar het is geweldig weer vandaag, het zonnetje schijnt en het is warm! Dus misschien zometeen nog even lekker in het zonnetje zitten.

Als laatste willen we nog even zeggen dat we zondagochtend naar Fiji vliegen tot en met vrijdagavond. Dan zullen we weer terug zijn in Christchurch en slapen hier nog voor 2 dagen om dan 3 april naar huis te vliegen! En dan is onze prachtige reis helaas weer voorbij :(

Lieve groetjes van Manon en Dorien

Ome Jan en Chujit

En dan zondag van de herfst naar de tropen. Ik denk dat jullie hardstikke verkouden zijn als jullie weer in mieldere zijn.
Geniet ze!

oma Bets

Hallo dames
Wat een prachtige reis hebben jullie er bijna op zitten En wat hebben wij mee mogen genieten van al het mooie wat jullie daar gezien hebben
Dank je wel
Nog even nog een paar fijne warme dagen en dan naar huis en hier wacht de zon op julie
groetjes

Gérard en Maria

Hallo Manon en Dorien,
Jullie hebben straks nog wel tijd nodig om alles te laten bezinken, wat een geweldige mooie reis.
Het zal wel weer even wennen zijn aan alle hectiek hier. Ook het weer is natuurlijk na Fiji even anders, maar alle dingen die jullie dan toch een beetje gemist hebben daar kun je dan weer volop van genieten. Nog veel plezier en tot over zo'n 10 dagen.
Groetjes uut Mieldere

Wim Gerda Stan en Lieke

Hoi Dorien en Manon,

Prachtig allemaal om te lezen, zoveel als jullie zien en beleven. Jullie krijgen het vast nog heel erg druk straks met vertellen als jullie terug zijn maar daar moet je nog niet aan denken. Eerst nog naar het paradijsje Fiji ! Fijne week daar en goede terugreis straks. Zal weer even wennen zijn in Meerlo.....
Lieve groetjes van Lieke Stan Gerda en Wim.

Angeline en Jan

Hoi Meiden: Nieuw-Zeeland is een prachtig land, geen wonder dat de familie nooit terugwilde komen naar ons Nederland.
Geniet nog maar even van al dat moois een goede terugreis en nu kunnen we zeggen tot gauw.
de oelderse Familie

Bertie en Will

Hoi Dames
Wat fijn dat jullie ons hebben laten meegenieten van de mooie verhalen en foto,s over Australie en Nieuw-Zeeland. dit zullen jullie nooit meer vergeten.Geniet de laatste paar dagen nog volop, want voor je het weet sta je weer op nederlandse bodem
een goede terugreis, en tot gauw.

Gr Bertie Will.

Hanneke

Jeetje zeg, wat gaat de tijd toch snel. Over twee weken kunnen we jullie dus weer in levende lijven ergens hier in Limboland aanschouwen ;).
Geniet nog van de laatste dagen en tot snel!

Groetjes van Hanneke

Janneke

Super leuk altijd die verhalen van jullie, we hebben er bijna net zoveel van genoten als jullie:)! Hihi
Maar YESYESYES, eindelijk kunnen we zeggen, we zien elkaar bijna! Want nog ongeveer 9 nachtjes slapen, en onze 2 bruine negertjes komen dan weer richting Limboland! WOEEW! TOT SNEL, geniet nog lekker daar bij de FIJI, en dames denk eraan! niet TE bruin he!

Liefsss, x Janneke

Marian

Hoi meiden,
Wat weer een verhaal .....en prachtige foto's!
Geniet nog van de laatste weekjes vakantie..... en alvast een goede terug reis gewenst!
Tot gauw!
groetjes Marian

Carolien

Hoi Dames.
Wat een mooi land volgens jullie foto's. Geniet nog van de laatste dagen aan de andere kant van de wereld.
Groetjes Carolien.

Kim

Hee!
Nou wat een mooie foto's weer! En het herfstweer valt daar nu dus ook niet tegen!
Geniet er nog eventjes van en tot snel!
xxx

tante annie

hallo Dorien en Manon,bedankt voor alle verhalen en foto`s.een fijne terug reis en welkom in nederland.lieve groetjes tante Annie.

Karin en Henk

Ha Manon en Dorien.
Jullie hebben geluk dat het weer hier nu een beetje warmer wordt, zodat jullie rustig kunnen aclamatiseren (ik weet niet of de spelling helemaal goed is, misschien een leuk woord bij Ik Hou van Holland, ik hou van Holland?????? dat kennen jullie helemaal niet of wel???? ja misschien kennen jullie dat wel maar wat zit ik hier te l.....n tis helemaal niet belangrijk. maar weet je wat wel belangrijk is????dat jullie al heel snel terug zijn in ons mooie hou van holland, waat unne zanik hé.
Nou dames geniet nog van een paar daagjes en we zien jullie (tenminste Manon zeker) wel een keertje in Mieeldere.
Houdoe en groetjes vanoet Nieejwieert

Annette

Hee Dames,

Geniet nog de laatste paar daagjes! Het is om voor je het weet. We zien elkaar wel weer een keer in Meerlo rond struinen. Misschien in april nog en anders wel weer in augustus.

Hoje wó, Annette

jos mia tim

Wat weer een mooie foto,s en weer hele verhalen.Jullie hebben straks als jullie terug zijn heel wat te vertellen,maar eerst nog maar even genieten van de laatste dagen.Heeft Ome Jan jullie ook goed verwent,zal wel.Heel veel groetjes en veel liefs van ons en een goede terugreis .....TOT GAUW....

marij

Manon, wat laat, maar de computer lag eruit.
Geweldig.Overal waar jij bent geweest zijn wij ook geweest.
Wat eeen natuur, hè Op naar de warmtew en het einde van je prachtige vakantie.We zien je in Viecuri, misschien weer als collega?????